5a Trobada ACM – 2014, Marsella (FRANÇA)

Del 13 al 16 de novembre de 2014 | Marsella, França

Del 13 al 16 de novembre, la ciutat mediterrània de Marsella va acollir la cinquena Assemblea de Ciutadans i Ciutadanes del Mediterrani amb l’objectiu d’establir un gran diàleg ciutadà al voltant d’un somni permanent de ciutadania, l’objectiu del qual és la construcció d’una comunitat dels pobles de la Mediterrània.

La cinquena Assemblea de l’ACM reuní més de 120 participants de 20 països euromediterranis i comptà amb la presència del President de la regió de Provença-Alps, Michel Vauzelle, dels representants de la Lliga dels Estats Àrabs, del Comitè Econòmic i Social Euromediterrani, de la Unió per al Mediterrani i de l’Assemblea Parlamentària del Mediterrani.

L’assemblea s’organitzà al voltant de 2 àgores simultànies, i va permetre un diàleg obert, plural i ric entre tots els participants amb la finalitat de desenvolupar col·lectivament propostes concretes per al futur.

ÀGORES:

1 i 2. ASPECTES POLÍTICS, ECONÒMICS I AMBIENTALS SOBRE LA CONSTRUCCIÓ D’UNA COMUNITAT DELS POBLES DEL MEDITERRANI

• Dimensió política
  • Dimensió econòmica i ambiental
  • Debat general

3 i 4. DIMENSIONS SOCIALS, CULTURALS I RELIGIOSES SOBRE LA CONSTRUCCIÓ D’UNA COMUNITAT DELS POBLES DEL MEDITERRANI

• Dimensió social
  • Dimensió cultural i religiosa
  • Debat general

SESSIÓ PLENÀRIA

• Presentació de resums
  • Presentació de la declaració del consell consultiu