PRESENTACIÓ DEL LLIBRE “EUROPA AL VOL” DE JOSEP PIERA

0
1727
07/03/2017. València, Octubre CCC. Presentació del llibre 'Europa al vol' de Josep Piera, a la llibreria Fan Set. Acte organitzat per la Fundació Assemblea de Ciutadans i Ciutadanes de la Mediterrània (FACM). La presentació a càrrec de Vicent Garcés, president de la Fundació ACM; Margarita Belinchón, membre del Patronat de la Fundació ACM i Josep Piera, l'autor i membre del Cercle de València de la Fundació ACM. Fotos: PRATS i CAMPS
FACM, 08.03.2016

“Ara que de la Mediterrània en diuen la mar dels morts, ara en el dol i en el plany com abans en el desig i en el goig, m’he sentit mediterrani.

Perquè no és que jo siga mediterrani, és que me’n sent ser de cor, de cap, de vida, de paraula, i de veu”.

Amb aquest emotiu text sobre el que és per a l’escriptor ser mediterrani, Josep Piera introduïa la presentació de la seua última novel·la “Europa al Vol”, un recull de relats viatgers que ens mostren una Europa en crisi, i una Mediterrània en plena convulsió. Viatges breus, productes de l’atzar o motivats per motius laborals, que igual traslladen a l’estrena d’un ballet rus sobre el Tirant, a Sant Petersburg postsoviètica o la Moscou actual, que a fer de conferenciant a la universitat de Zadar, a la Croàcia dàlmata. O l’embarquen en un viatge fellinià a la Roma borgiana, al país musical dels trobadors, o la Grècia actual. Un llibre que va sorgir precisament a partir de un viatge al país hel·lè, a Volos, per a assistir a la III trobada de l’Assemblea de Ciutadans i Ciudadanes de la Mediterrània (ACM) a l’any 2012, en la què Piera va participar com a membre del Cercle ACM de Valencia.

07/03/2017. València, Octubre CCC.
Presentació del llibre ‘Europa al vol’ de Josep Piera, a la llibreria Fan Set. Acte organitzat per la Fundació Assemblea de Ciutadans i Ciutadanes de la Mediterrània (FACM). La presentació a càrrec de Vicent Garcés, president de la Fundació ACM; Margarita Belinchón, membre del Patronat de la Fundació ACM i Josep Piera, l’autor i membre del Cercle de València de la Fundació ACM.
Fotos: PRATS i CAMPS

La presentació va tindre lloc ahir 7 de març, a la llibreria Fan Set de València, i va córrer a càrrec de Vicent Garcés i Margarita Belinchón, president i membre del patronat respectivament, de la Fundació Assemblea de Ciutadans i Ciutadanes de la Mediterrània (FACM), organitzadora de l’acte. Ambdós van destacar el compromís amb la cultura i el llegat de l’obra de Piera envers la Mediterrània i la necessitat en aquest moment d’una obra com “Europa al Vol” que apunta els problemes actuals de la regió però sense oblidar l’humor i la ironia, una característica, com van assenyalar, del caràcter mediterrani.

Josep Piera (Beniopa, 1947) és un autor consolidat, polièdric, de registres diversos. Poeta, viatger, biògraf, memorialista, indaga la “literatura del jo” buscant l’altre, i escriu el que viu perquè viu el que escriu. El seu darrer llibre de poemes, El temps trobat (2013) és un mosaic d’instants sentits en vers, i Mai no és tard (Vinyoliana) la memòria poètica d’un temps compartit en la poesia.  Com a viatger, ha confeccionat un personal periple mediterrani que s’inicia durant un estiu grec i es tanca a Jerusalem, tot passant per Itàlia del sud (Un bellíssim cadàver barroc) i arriba fins a les Seduccions de Marràqueix. Sempre el sud, perquè Piera se sent del sud, fins i tot al nord. Com a narrador ha novel·lat i assajat les vides de dos dels grans poetes valencians: Ausiàs March (Jo sóc aquest que em dic Ausiàs March) i Teodor Llorente (El somni d’una pàtria de paraules). Tant en vers com en prosa ha estat traduït a diverses llengües.

Dejar respuesta

Please enter your comment!